followers

09 Mei 2011

istikharah cinta

jumpa lagu ni dalm fb tadi... jom layan... suka kata2 ni..

cinta adalah kekuatan,
yang mampu mengubah duri menjadi mawar
mengubah cuka jadi anggur,
mengubah sedih jadi riang,
mengubah amarah jadi ramah
mengubah musibah jadi muhibah..


CIK ARNAB KEMBALI..


cik arnab is come back!!.. ting!!!siap berkilat2..macam power rangers dah..hihi..apa barang sedeyh2.. barang yang lepas jgn dikenang..hihih.... so.. mo0d ceria tu mesti mari balik ok...hehe..

tadi cik arnab ter perasan bahwa cik arnab dah terlebih feeling skit minggu nih..

well.. itu bukan sifat azali cik arnab tu,,

hidup mesti ceria...

n satu lagi.. cik arnab dah rasa ok skit dr segi stress pasal keja.. sebab apa?? sebabnya.. ada sorang hamba Allah bagi tau cik arnab yang ayat dia berbunyi..

"ko fikir satu jer... ko keja.. stress, byk keja n ko fikir.. nape la keja aku ni byk sgt.. ko trus set kan mind ko yg ko keja sebenarnya nak cari rezeki... rezeki yg halal..dan yang paling penting.. rezeki yg ko dapat tu akan jadi darah daging ko.. kalau ko keja xikhlas n asyik stress je.. rezeki yg ko xdpt tu xhalal.. n tu yg akan jadi darah daging ko..


serta merta cik arnab pun terpikir.. ada betul minah ni cakap.. org cakap.. kita keja ni mestilah lillahitaala...
kerana Allah s.w.t..

so kpd geng2 cik arnab yg sentiasa tensen dgn keja yg melambak2 dan bertimbun macam baju korang yang xbasuh dalam bakul tu... cik arnab nak korang pikir sejenak... inilah landasan yg korang pilih.. korang mesti lalui masa yg susah utk kecapi kesenangan hari depan.. Allah s.w.t itu maha adil, Dia xkan uji hamba dia dgn ujian yg tak tertanggung oleh hambaNya.. insyaallah.. kita akan berjaya atasi semua masalah, dugaan dan cabaran yang Dia berikan pada hambanya...sentiasa berdoa kepadanya untuk dipermudahkan segala..

inilah dia geng cpr.. 



Related Posts with Thumbnails