followers

18 April 2011

Kesan minum ais..jom baca...

Masa duk layan fb td.. jumpa satu fb yg share psl benda ni.. cam tertarik.. tp mmg bagus pun dia bgtau info nih..dulu..setahun cik arnab xminum ais,, sbb pantang xnak gemuk.. tp xtau nape skrg cam addicted sgt ais... uih.. bahaya... kang kembang lg badan cik arnab ni... so,, kwn2 uuols berhati2.. jauhkan ais drpd diri anda... kalau boleh, campak ke laut je peti ais anda tu.. hihi.. or cara berkesan dia, xpayah buat air batu kiub2 yg dalam bekas plastik dalam peti ais tu.. 


lau kat umah kg, selalu pesan kat bonda... jgn minum ais.. nt sakit lutut tu..hihih.. tp bonda nya tetap degil..hihih.. like mother like daughter...wut can i say..hihi.. ampun bonda..hihi..so, uols.. jom layannn



Kesan Minum AIS

Baca dan terus sebarkan kepada teman dan kenalan anda.   

Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas .... 

Artikel ini berguna untuk semua.

Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!. 
Kita tidak akan kehilangan apa-apa... malah 
akan mendapat faedah dari amalan ini. 

Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca.   Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan. 
Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak 
yang baru kita makan.  Ia akan memperlahankan penghadaman kita.   
Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan   menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan   menuju  ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT. 
Jalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan.   

:Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!!! 

Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri.   
Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda.   
Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada 
serangan pertama  serangan jantung.   
Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa.  Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur.   
Marilah kita berwaspada dan berhati-hati..   
Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup... 
PAKAR SAKIT JANTUNG berkata, jika semua orang yang mendapat e-mail ini menghantar kepada 10 orang yang lain, beliau yakin akan dapat menyelamatkan satu nyawa. 
Baca ini..... ia juga mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda!!!!. 

2 ulasan:

^^nu[dd]yra^^ berkata...

akak suker minum ais....hmpir ari2 beli air ais kat kntin...gerun la plak biler bacer entri mai nih...aissshhhh

cik arnab berkata...

tula kak..kena hati2..badan nak guna lama nih..hihi... jgn amalkan ek.. jarang2 sekali xper.. setahun dua kali jer k..hihi

Related Posts with Thumbnails