followers

08 Julai 2010

OH LELAKI PART 3

wah.. malam ni excited nak wat entri pasal lelaki.. khas tuk memenuhi permintaan orked yg inginkan oh lelaki part 3 dan meng"welcome" kan cik aisya yg baru menjengah masuk ke blog cik arnab.. biasa la.. cik arnab skrg ngah wat jurnal  tesis psl lelaki..(hak2..over tol). cik arnab find dat its hard to understand him(wah, cakap omputih.. sejak bila? sedar skit cik arnab, keja teacher dah tamat da pun..kiki). susah nak paham org laki kam.. org pompuan?  haa.. mesti la lagi susah yg amat, lau nk disamakan dgn subjek yg korang amik kat u, mesti kompem xlulus sampai bila2.. repeat la paper tu sampai dapat A..haha.. 

.
.
.
.
.

so guys.. check it out per fakta lelaki lagi yg mesti pompuan tau.. n girls.. watch out! how to control yourself in  front of your boy??hehe.. cakap omputis aa..kiki..

;
;

1) Lelaki tidak pernah rasa simpati pada diri mereka sendiri. Kalau mereka putus cinta, tidak pernah terbawa-bawa dan bila bertemu kawan, bertanyakan teman wanitanya,dengan selamba mereka jawab ''Oh, aku dengan dia dah putus.'' Kemudian mereka berlalu minum teh tarik. Berlainan pula dengan gadis. Mereka lebih banyak yang menjawab, ''Tolong, jangan tanya pasal mamat tu lagi!'' 

cik arnab: rasa nak bg penampar je kan?? sbr2 




2) Lelaki melihat masalah utama ialah kehidupan mereka. Bagaimana nak teruskan kehidupan, nak cari kerja dan sebagainya biarpun hubungan cinta sudah putus. Gadis lebih memikirkan 'hubungan percintaan' mereka yang terputus, kenapa mesti jadi begitu! 




3) Pada lelaki ada teman wanita, satu bonus. Gadis pula merasakan mesti ada teman lelaki, kalau tidak hidup tak lengkap. 

cik arnab: btul ke?dulu la cik arnab pikir gitu.. skrg xlg


4) Tanpa teman wanita, lelaki memikirkan tentang kerjaya, sukan, keluar dengan teman dan mendengar muzik. 


5) Bila putus cinta, lelaki anggap gadis itu tidak sesuai untuknya dan dia tinggalkan gadis itu untuk cari gadis yang lain.
cik arnab:ishk2.. 


6) Lelaki tidak suka membincangkan isu peribadi kerana tidak suka merosakkan emosi, hingga ada ungkapan , 'lelaki tidak suka mendengar dan wanita tidak tahu baca peta.'


7) Lelaki berani bersumpah yang mereka tidak kecewa ditinggalkan teman wanita, walhal mereka sebenarnya sedih dan terluka.
cik arnab: ala.. berlagak macho la tu


8) Lelaki tidak menangis macam budak kecil kerana mereka tidak pernah bersimpati pada perasaan.


9) Lelaki tidak menganggap putus cinta satu trauma atau sejarah sebaliknya gadis merasakan ia trauma dalam hidup mereka. 

cik arnab: no way..im a strong girl! yeah






OH LELAKI PART 2



1.Jika kamu melayannya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta kepadanya.


Jika tidak, kamu akan dianggapnya sombong.
.
.
.






2. Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang cuba untuk menggodanya.


Jika tidak, dia kata kamu kekampungan.
.
.
.



ops.. silap gambar
.
.
.
.
ni bukan cantik..
.
.

ni br betul cantik



3. Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala.
Jika kamu berdiam diri, dia kata kamu tak ada IQ tinggi.
.
.
.

4. Jika kamu lebih pintar daripada dia, dia akan jatuh air muka.
Jika dia yang lebih pintar, dia bilang hebat.
.
.
.
5. Jika kamu tidak cinta padanya, dia akan cuba mendapatkanmu 
bermati-matian.
Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.
.
.
.


6. Jika kamu beritahu dia masalahmu, dia kata kamu menyusahkan.
Jika tidak, dia tuduh kamu tidak mempercayainya..
.
.
.

7. Jika kamu cerewet padanya, dia anggap kamu seperti seorang pengasuh .
Jika dia yang cerewet pada kamu, itu kerana dia mengambil berat.
.
.
.

8. Jika kamu mungkir janji kamu, kamu tidak boleh dipercayai.
Jika dia yang ingkari janjinya, dia melakukannya kerana terpaksa.
.
.
.

9. Jika kamu menyakitinya, kamu sangat kejam.
Jika dia yang menyakitimu, itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sukar
untuk dijaga hati.
.
.
.

10. Jika kamu mengirimkan ini pada lelaki-lelaki, mereka pasti bersumpah semua
ini tidak benar
.
.
.

ingat pompuan ni lemah ker?? act nop ok..



p/s: akan menyusul lelaki part 3
Related Posts with Thumbnails