followers

01 Oktober 2010

HARGAILAH CINTA

tadi cik arnab ada baca satu artikel nih, so tertarik nak share dgn korang semua.. teka pasal apa??hehee... kali ni masuk mood cintan skit la..hehe.. artikel ni pasal cinta laa..



kalau nak ckp pasal cinta ni mmg xabih2.. mana taknye, selagi manusia wujud kat bumi Allah ni, selagi tu la adanya wujudnya cinta ni, cinta kpd Allah, cinta pada Rasul, ibu bapa....cinta manusia ni adalah cinta utk dialami dan dinikmati sbnrnya.. tapi ramai yg menyalahkan cinta kerana cinta juga la penyebab mereka putus harapan, kecewa, murung dan sebagainya.. hasilnya, ramai yang sudah tidak mempercayai cinta.. termasuklah..hehehe... phm2 la sendiri...

cinta ni dtg dgn bahgia pd awalnya, tp pada akhirnya derita... itu jika kita tidak mengenal cinta yg sebenar la kan.. kalau korang kata korang pandai bercinta tu lain hal la pulak...yang pentng saling percaya..antara pasangan.. xkiralah dah berkahwin or br couple2 ..

betul ke cinta pertama tu paling bermakna??

cik arnab masih igt kata2 kawan cik arnab

 cik.. cinta pertama tu indah, tp ia bukan utk dinikmati, ia hanya sbg kenangan dan pengalamn utk kita

wah.. hehe.. tp bg yg husband adalah 1st love korang mesti korang dah maki hamun cik arnab kan?hehe..

hampir semua orang ada kisah cinta kan?pengalaman cinta pertama.. pengalaman kegagalan dalam percintaan.. gagal dlm cinta pertama jauh lebih sakit drpd cinta yg selepasnya.. ni kata artikel tu la.. bkn kata cik arnab.. cik arnab mn la reti cintan2 nih.. sambung balik..

payah utk memadamkan namanya...wajahnya...suaranya..gelak tawanya...gurau sendanya...kenangan begitu kekal dlm ingtn dan selalu timbul dalam saat yang xterduga..

usah terburu2 utk bercinta, dicinta dan menyintai..sabar dgn ujian dan dugaan yg diterima..jgn takut utk menyatakan TIDAK sekiranya dia tidak menepati ciri-ciri yang kamu idamkan..kamu mahukan..

hargai cinta kita.. mahalkan skit harga dia.. so, nanti jika ada org beli dia akan betul2 menghargainya..


p/s: usah terlalu mudah utk jatuh cinta buat pertama kali, sebab yg pertama ini biasanya lebih menghiris, sekiranya cinta itu tidak kesampaian...huhu...


6 ulasan:

SweetSyaza berkata...

bagi ite,cinta pertama tu lah yg menyakitkan ati....haih

p/s: mishh u cik arnab ;)

meo berkata...

ya...hargailah org syg kat kite...

cik arnab berkata...

syaza: ermm...btol kut..miss u to0 dear syaza! camne raya?

meo: yup meo.. btol hargailah mereka..sayangi mereka yg syg kat kita..

Zulfahmi Abidin berkata...

skrg dah tak musim lah bercinta.curang itu indah jer.open relationship.ha..up to date la sikit..

cik arnab berkata...

zul: erm.. mcm ada pengalaman curang jer.. curang tu indah bg kita tp bg yg merasa tempias tu, agak parah jugak zul..hihi.. papepun.. ceria2kan hidup kita ok!

♥farra♥ berkata...

nice sharing.. =)

Related Posts with Thumbnails